فصل 09 / قهوه، چای، ماته و ادویه

Coffee, Tea, Maté and Spices
امتیاز دهید.
فصل نهم سیستم هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا (2022)_4

فصل نهم به قهوه(Coffee)، چای(Tea)، ماته (Mate) و ادویه(Spices) اختصاص یافته است.
ماته (ردیف 0903) عبارت است از برگ‌های خشک کردۀ بعضی از بوته‌ها از خانوادۀ مورد صحرایی (Holly) که در آمریکای جنوبی می‌روید. گاهی اوقات، آن را “چای پاراگوئه” یا چای “ژزوئیت‌ها” می‌نامند. از دم کردن ماته، یک نوع آشامیدنی به دست می‌آید که دارای کمی کافئین است.
مخلوط محصولات ردیف‌های 0904 لغایت 0910 (0904 فلفل؛ فلفل فرنگی / 0905 وانیل / 0906 دارچین و گل درخت دارچین/ 0907 میخک / 0908 جوزبویا، پوست جوز بویا، اقسام هل / 0909 تخم رازیانه، تخم بادیان، تخم مرزه، تخم گشنیز، زیرۀ سبز، زیرۀ سیاه؛ تخم سرو کوهی / 0910 زنجبیل، زعفران، زردچوبه، آویشن، برگ غار، کاری و سایر ادویه ها) به ترتیب زیر طبقه‌بندی می‌شود:
(الف) مخلوط دو یا چند محصول مشمول یک ردیف در همان ردیف طبقه‌بندی شود؛
(ب) مخلوط دو یا چند محصول مشمول ردیف‌های مختلف در ردیف 0910، طبقه‌بندی شود.
افزایش مواد دیگر به محصولات ردیف‌های 0904 لغایت 0910 (همچنین به مخلوط‌های مذکور در بندهای (الف) یا (ب) بالا) تأثیری در طبقه‌بندی آن‌ها ندارد مشروط بر این که مخلوط‌هایی که بدین ترتیب به دست آمده است خاصیت اساسی هر یک از محصولات مذکور در این ردیف‌ها را حفظ کرده باشد. در غیر این صورت این مخلوط‌ها از این فصل خارج می‌شوند و اگر ادویه یا چاشنی‌های مخلوط را تشکیل بدهد در ردیف 2103 طبقه‌بندی می‌شوند.
ادویه‌ها و مخلوط ادویه‌ها که به آن مواد مشمول سایر فصول اضافه شده باشد، ولی خود خواص خوشبوکردن (خوش طعمی) و چاشنی را داشته باشند در همین فصل طبقه‌بندی می‌شوند، مشروط براین که مقادیر افزوده شده صفت و خاصیت اساسی مخلوط را به‌عنوان ادویه تغییر ندهد.
پودر کاری (Curry) مندرج در ردیف 0910 متشکل از مخلوطی با نسبت‌های متغیر از زردچوبه و سایر ادویه‌های مختلف (مثلاً گشنیز، فلفل سیاه، زیرۀ سبز، زنجبیل و گُل میخک) و مواد خوشبو کنندۀ دیگر (مثل پودر سیر) می‌باشد که به‌عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانلود فایل‌های مرتبط
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
مطالب مرتبط
Please select listing to show.
شبکه‌های اجتماعی
Maximum file size: 100 مگابایت
عکس پرسنلی خود را نهایتا با حجم 100 مگابایت و فرمت jpeg آپلود کنید.