فصل 04 / شیر و محصولات لبنی؛ تخم پرندگان؛ عسل طبیعی؛

Dairy produce; birds’ eggs; natural honey
امتیاز دهید.
فصل 4 شیر و محصولات لبنی؛ تخم پرندگان؛ عسل طبیعی

 محصولات خوراکی که منشأ حیوانی دارند و در جای دیگر گفته نشده و مشمول شمارۀ دیگر تعرفه نشده باشد

edible products of animal origin, not elsewhere specified or included

فصل چهارم نمانکلاتور، به شیر و محصولات لبنی؛ تخم پرندگان؛ عسل طبیعی؛ محصولات خوراکی که منشأ حیوانی دارند و در جای دیگر گفته نشده و مشمول شمارۀ دیگر تعرفه نشده باشد اختصاص دارد.
عسل طبیعی (Natural honey) در این فصل، ذیل ردیف 0409 تعرفه قابل طبقه‌بندی است. این ردیف، شامل عسل زنبور عسل (Apis mellifera) یا عسل سایر حشرات، تحت عمل گریز از مرکز قرار گرفته (سانتریفوژ)، یا با شانه یا حاوی قطعاتی از شانه می‌شود، مشروط بر این که قند و سایر مواد به آن افزوده نشده باشد. این قبیل عسل‌ها را ممکن است توسط نام گُل‌هایی که از آن گرفته می‌شوند، یا با توجه به منشاء یا رنگ آن‌ها مشخص کرد.
ردیف 04010 این فصل، شامل حشرات و سایر محصولات دارای منشاء حیوانی مناسب برای مصرف انسان، که درجای دیگر نمانکلاتور، گفته نشده و مشمول ردیف دیگر نباشد، می‌گردد. به مفهوم این ردیف، اصطلاح «حشرات» (Insects)، یعنی حشرات غیر زنده (Non-living) خوراکی، درسته یا به صورت اجزاء، تازه، سردکرده، خشک کرده، دودی شده، نمک زده یا در آب نمک، همچنین آرد و زبرۀ حشرات، مناسب خوراک انسان. با این حال، ردیف 0410 تعرفه، شامل حشرات غیرزندۀ خوراکی، که به طریق دیگر آماده‌شده یا محفوظ شده، نمی‌شود (عموماً قسمت چهارم).
لانۀ چلچلۀ دریایی که به غلط «لانۀ چلچله» نامیده می‌شود، و متشکل از ماده‌ای است که به وسیلۀ پرنده ترشح شده و در مجاورت هوا به سرعت سخت (سفت) می‌شود، نیز در ردیف 0410 تعرفه قابل طبقه‌بندی است. این لانه‌ها ممکن است به حالت خام باشند یا این که در معرض عملیاتی که مقصود از آن، جداسازی پر، کرک، گرد و غبار و سایر ناخالصی‌ها است قرار گیرد تا قابل مصرف شود. در این حالت، معمولاً به شکل رشته یا نخ‌های سفید رنگ ارائه می‌شود. لانه چلچله دریایی که پروتئین زیادی دارد عمدتاً فقط برای تهیۀ سوپ، آش یا دیگر فرآورده‌های غذایی مصرف می‌شود.

دانلود فایل‌های مرتبط
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
مطالب مرتبط
Please select listing to show.
شبکه‌های اجتماعی
Maximum file size: 100 مگابایت
عکس پرسنلی خود را نهایتا با حجم 100 مگابایت و فرمت jpeg آپلود کنید.