فصل 03 / ماهی و قشرداران، صدفداران و سایر آبزیان فاقد ستون فقرات

Fish and Crustaceans, Molluscs and Other Aquatic Invertebrates
امتیاز دهید.
فصل 3 ماهی و قشرداران، صدفداران و سایر آبزیان فاقد ستون فقرات

فصل سوم نمانکلاتور، شامل کلیۀ ماهی‌ها و قشرداران، صدفداران و سایر آبزیان فاقد ستون فقرات زنده یا مرده می‌شود، خواه برای مصرف مستقیم غذایی باشد یا برای صنعت (کنسروسازی و غیره)، یا برای تکثیر و حفظ نسل یا برای نگهداری در آکواریوم و غیره، به استثناء ماهی‌های مرده (همچنین جگر، تخم و منی آن‌ها) و قشرداران، صدفداران و سایر آبزیان فاقد ستون فقرات، مرده که به دلیل نوع گونۀ آن‌ها (Species) یا به حالتی که عرضه می‌شوند نامناسب برای خوراک انسان باشد(فصل 5). علاوه بر این درصورتی که این حیوانات به صورت سربریده، قطعه شده، فیله شده، قیمه شده یا کوبیده شده (چرخ کرده) باشند، درهمین فصل طبقه‌بندی می‌شوند. مخلوط یا انواع جور شدۀ محصولات مشمول ردیف‌های مختلف این فصل (مثلاً ماهی‌های مشمول ردیف 0302 لغایت 0304 توأم شده با قشردارانِ مشمول ردیف 0306) نیز در همین فصل (فصل 3) طبقه‌بندی می‌شوند. از طرف دیگر، ماهی‌ها، قشرداران، صدفداران و سایر آبزیان فاقد ستون فقرات چنانچه پخته شده باشند، یا به نحو دیگر به وسیله فرآوری‌هایی که در این فصل منظور نشده آماده یا محفوظ شده باشند، در فصل ۱۶ طبقه‌بندی می‌شوند (مثلاً، فیلۀ ماهی که فقط با خرده نان یا نان له شده پوشانده شده باشد، ماهی پخته شده).
انواع عمدۀ قشرداران قابل طبقه‌بندی در ردیف 0306 تعرفه عبارتند از: خرچنگ دریایی (Lobsters)، خرچنگ‌های صخره‌ای و سایر خرچنگ‌های دریایی آب شیرین یا خاردار (Languster)، لابستر نروژی (Langustines)، خرچنگ دم کوتاه (Crabe)، میگو(Grevettes) و پراوان (Prawn)، (میگوی خاکستری و میگوی بزرگ صورتی) (Grevettes bouquet) و روبیان(Ecrovisse) .
انواع عمدۀ صدف‌داران قابل طبقه‌بندی در ردیف 0307 تعرفه عبارتنداز: صدف (Oysters) حلزون (Scallops) و حلزون ملکه (Scallop)، صدف دوکپه‌ای (Mussels)، سپیداج (Cuttle fish)، سرپاور (Squid)، اختاپوس، حلزون (Snails)، صدف دریایی (Clams)، صدف با پوست مارپیچ (Cockles)، صدف با پوستۀ کمانی (Ark shells)، صدف آبالون (Abalone) و صدف استرمومبوید (گونه Strombus).

دانلود فایل‌های مرتبط
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
مطالب مرتبط
Please select listing to show.
شبکه‌های اجتماعی
Maximum file size: 100 مگابایت
عکس پرسنلی خود را نهایتا با حجم 100 مگابایت و فرمت jpeg آپلود کنید.