فصل 06 / درختان و نباتات زنده؛ پیاز، ریشه و همانند؛ گُل‌های بریده و شاخ و برگ‌های زینت

Live trees and other plants; bulbs, roots and the like; cut flowers and ornamental foliage
امتیاز دهید.
فصل 6 / درختان و نباتات زنده؛ پیاز، ریشه و همانند؛ گُل‌های بریده و شاخ و برگ‌های زینت

فصل ششم نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده،، شامل تمام گیاهان زنده می‌شود از انواعی که معمولاً توسط درخت کاران، نهال کاران یا گُل کاران فراهم می‌شود و برای کاشتن یا تزئین مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین گیاه و ریشه کاسنی، را شامل می‌گردد (غیر از ریشه‌های مشمول ردیف 1212)، حتی اگر این محصولات توسط درخت کاران، نهال کاران و گُل کاران فراهم نشوند. این محصولات از درخت، درختچه و بوته گرفته تا نشای سبزیجات و نباتات دیگر (ازجمله: مخصوصاً، نباتات طبی) را در برمی‌گیرند. بذر، میوه و همچنین بعضی از غده‌های زیرخاکی نباتات و انواع پیازها (سیب زمینی، پیاز جالیزی، موسیر و سیر جالیزی) که نمی‌توان آن‌ها را از اقسامی که به‌عنوان غذا مصرف می‌شوند، تمیز داد از فصل 6 نمانکلاتور مستثنی می‌شوند.
همچنین، دو گروهِ ذیل، مشمول فصل 6 می‌شود:
گل و غنچۀ گل بریده شده، شاخ و برگ، شاخه‌های کوچک و سایر اجزاء نباتات تازه، خشک کرده، سفید کرده، رنگ کرده یا آغشته یا آماده‌شده به نحو دیگری برای مقاصد تزئینی؛
دسته گل، تاج گل، سبد گل و اشیاء همانند که معمولاً به وسیلۀ گُل فروش‌ها فراهم می‌گردد.
در این فصل، دسته گل، سبد گل، تاج گل و اشیاء همانند، به گل‌ها یا شاخ و برگ‌های مذکور در ردیف‌های 0603 یا 0604 تشبیه (تعبیر) می‌گردد و متفرعاتی از مواد دیگر که در آن به کار رفته، در نظر گرفته نمی‌شود. با این حال این ردیف‌ها شامل کولاژها (Collages) و پلاک‌های تزئینی مشابه مشمول ردیف 9701 نمی‌گردند.
ردیف 0603، نه تنها شامل گُل و غنچۀ بریده شده می‌شود بلکه سبد گل و تاج گل و اشیاء همانند آن از گل و غنچۀ گل از قبیل دسته گل‌های کوچک تزئینی و گُل‌هایی که روی لباس، در جا دکمه نصب می‌شود را نیز شامل می‌شود. متفرعات دسته گل و تاج گل و سبد گل (سبد، نوار، توری کاغذ و غیره) به حساب نمی‌آید، به شرط این که اشیاء مذکور (دسته، تاج و سبدِ گل) دارای صفت و خاصیت اساسی کالای گل فروشی باشد. این موضوع درخصوص اقلام قابل طبقه‌بندی در ردیف 0604 نیز قابل اعمال است.

دانلود فایل‌های مرتبط
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
مطالب مرتبط
Please select listing to show.
شبکه‌های اجتماعی
Maximum file size: 100 مگابایت
عکس پرسنلی خود را نهایتا با حجم 100 مگابایت و فرمت jpeg آپلود کنید.