فصل 05 / سایر محصولات حیوانی

Products of animal origin, not elsewhere specified or included
امتیاز دهید.
فصل 5 سایر محصولات حیوانی

که در جای دیگر گفته نشده و مشمول شمارۀ دیگر تعرفه نشده باشند

فصل پنجم نمانکلاتور، به سایر محصولات حیوانی که در جای دیگر گفته نشده و مشمول شمارۀ دیگر تعرفه نشده باشند اختصاص دارد. موی انسان، کارنشده، حتی شسته شده یا چربی گرفته شده (ازجمله موهایی که از درازا بسته شده اما هنوز جور نشده باشند، یعنی درجهت طبیعی مو، سر به سر و انتها به انتها مرتب نشده باشند) در ردیف 0501 تعرفۀ این فصل طبقه‌بندی می‌شود.
مطابق مندرجات یادداشت 3 فصل 5 نمانکلاتور و نیز توضیحات ردیف 0507 تعرفه، در تمام قسمت‌های جدول تعرفه (نمانکلاتور) مادۀ استخوانی که به شرح زیر به دست آید به منزله عاج (Ivory) تلقی می‌شود:
دندان فیل، اسب آبی (Hippopotame)، وال روس (Walrus)، نهنگ دریایی شمال (Narwhal)، گراز؛
شاخ کرگدن (Rhinoceros)؛
دندان تمام حیوانات زمینی یا دریایی.
طبق مفاد یادداشت 4 فصل 5، در تمام قسمت‌های نمانکلاتور، منظور از «یال و دم» (Horsehair)، موی بلند گردن و دم حیوانات از نوع اسب (Equine) یا از نوع گاو (Bovine) می‌باشد. ردیف 0511 تعرفه، مخصوصاً شامل یال و دم و آخال “یال و دم” حتی به صورت نطع (Layer) با یا بدون تکیه‌گاه (Supporting material) می‌شود.
عنبرخاکستری (Ambergris)؛ جند بیدستر (Castoreum)؛ غالیه (زباد) (Civet)؛ مُشک و همچنین ذرایح (Cantharide) نیز در فصل 5 نمانکلاتور و ردیف 0510 تعرفه، قابل طبقه‌بندی است.
عنبر خاکستری که به وسیلۀ عنبرماهی (Cachalot) ترشح می‌شود به شکل توده‌های مدور متشکل از لایه‌های متحدالمرکز می‌باشد که ممکن است وزن آن تا یکصد کیلوگرم باشد. غلظت آن تقریباً مثل موم است و هنگامی که آن را مالش دهند بوی خوش و دلپذیری از آن متصاعد می‌شود.
مُشک، که از یک نوع آهو ترشح می‌شود معمولاً در کیسه‌هایی قرار دارد که از یک طرف هموار و بدون مو و از طرف دیگر محدب و پوشیده از موهای سفیدرنگ است. مشک دارای بوی تندی می‌باشد.

دانلود فایل‌های مرتبط
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
مطالب مرتبط
Please select listing to show.
شبکه‌های اجتماعی
Maximum file size: 100 مگابایت
عکس پرسنلی خود را نهایتا با حجم 100 مگابایت و فرمت jpeg آپلود کنید.