تراز در آزمون کارگزاری گمرک

امتیاز دهید.
تراز-در-آزمون-کارگزاری-گمرک

سال گذشته ، حدنصاب امتیاز قبولی در آزمون کارگزاری برابر ۷۶۹۳ بود. اما این عدد از کجا آمده و امسال چقدر خواهد بود؟

🟢 چون ضریب کلیه دروس در آزمون کارگزاری برابر با یک هست درصد میانگین هر هشت درس به صورت جداگانه محسوب می‌شود. مثلاً شخصی در آزمون امسال قانون امور گمرکی را ۷۰٪ پاسخ داده باشد؛ و میانگین درصدهای همه شرکت کنندگان در همان درس، برابر با ۵۰٪ باشد، امتیاز داوطلب یعنی ۷۰ منهای امتیاز میانگین کل شرکت کنندگان که ۵۰ بود برابر با ۲۰ خواهد بود که تقسیم بر عدد انحراف معیار (تقریباً ۲۰) می گردد که پاسخ ۱ خواهد بود که به این عدد، نمره استاندارد گفته می شود.

🟣 سازمان سنجش ، برای بولد کردن این عدد، آن را ابتدا در عدد ۲۰۰۰ ضرب می کند (که نتیجه خواهد شد ۲۰۰۰) و سپس برای نرمالایز کردن، آن را با عدد ۵۰۰۰ جمع می‌زند که می‌شود ۷۰۰۰ (تراز قانون امور گمرکی این شخص)
حال اگر این شخص قانون امور گمرکی را به میزان میانگین کل شرکت کنندگان یعنی ۵۰ جواب دهد تراز این شخص خواهد شد ۵۰۰۰ و اگر این شخص، قانون را کمتر از ۵۰ (که نمره میانگین همه شرکت کنندگان هست) زده باشد، نمره تراز او کمتر از ۵۰۰۰ خواهد شد و برای بقیه دروس هم همین‌طور.

🔴 بنابراین نمره تراز کل دروس حدود ۷۰ نفری که ۱٪ افراد برتر را تشکیل می دهند بالای ۱۰۰۰۰ ده هزار خواهد بود؛ نمره تراز این ۷۰ نفر که همگی بالای ۱۰۰۰۰ هست با هم جمع و بر ۷۰ تقسیم می شود و تراز میانگین بدست می آید (سال قبل این نمره میانگین تراز ۱۰۹۹۰ بود)؛ طبق قانون بهبود فضای کسب و کار و مصوبات مربوطه، هر شخصی قبول می‌شود درصورتی که حداقل ۷۰٪ از نمره تراز میانگین ۱٪ افراد برتر را بدست آورد یعنی ۷۰٪ از ۱۰۹۹۰ (میانگین نمرات تراز ۱٪ برتر آزمون)؛ نتیجه می‌شود ۷۶۹۳؛ یعنی هرکسی نمره تراز کلش ۷۶۹۳ یا بالاتر باشد قبول است؛ که بدون ورود به دلایل آن، همان طور که اعلام کردم، امسال هم از این عدد ۷۶۹۳ پایین‌تر نخواهد بود و حتی ممکن است بالاتر هم باشد.

😢 اگر با این شرح و توضیح، باز هم متوجه نشدید، خودتان را خسته نکنید، نفس راحتی بکشید و منتظر باشید ظرف سه چهار روز آتی نتیجه‌ها اعلام شود و با یک نگاه همه را متوجه شوید؛ البته من خودم هم از درس ریاضی و آمار و رادیکال و انتگرال و واریانس متنفر بودم و این پست را هم با کلی عذاب روحی تنظیم کردم! درس فقط تعرفه ولاغیر. تعرفه به جای تراز‌، شاقول داره .

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
4 ماه قبل

تراز با هر فرمولی محاسبه گردد مکسی ها برترین خواهند بود.

PAR-SA
PAR-SA
4 ماه قبل

سلام
سازمان سنجش ممنون بابت فرمول فیثاغورس

موسویان
موسویان
3 ماه قبل

عالی و دقیق بود. سپاس
الان نتایج درسامانه سنجش درج شدند و تحلیل شما درست بود.
که البته بنده مردود اعلام شدم.

مطالب مرتبط
Please select listing to show.
شبکه‌های اجتماعی
Maximum file size: 100 مگابایت
عکس پرسنلی خود را نهایتا با حجم 100 مگابایت و فرمت jpeg آپلود کنید.