قانون امور گمرکی؛ منبع آزمون حق‌العملکاری

امتیاز دهید.

در این اطلاعیه، «اولین» و «مهمترین» منبع آزمون کارگزاری گمرک یعنی «قانون امور گمرکی و آیین نامۀ اجرایی آن» توضیح داده شده است که لازم است متقاضیان شرکت در آزمون کارگزاری گمرک، این مطالب را به دقت مطالعه نمایند.

مهمترین منبع آزمون کارگزاری گمرک ، قانون امور گمرکی (مصوب 1390 مجلس شورای اسلامی) و آیین نامۀ اجرایی آن (مصوب 1391 هیئت وزیران) می باشد، که در سه دوره گذشتۀ آزمون های کارگزاری گمرک یعنی سال های 1387 ، 1395 و 1401 – همانگونه که در اطلاعیۀ شمارۀ 8 نیز توضیح داده شده است – به ترتیب: 57، 60 و 45 سئوال، از این منبعِ آزمون، تهیه و درج شده است.

درخصوص «قانون امور گمرکی و آیین نامۀ اجرایی آن» ، باید به موارد زیر توجه داشت:

  1. قانون امور گمرکی و آیین‌نامۀ اجرایی آن از سال 1390 تاکنون دارای اصلاحیه‌های متعددی است که باید حتماً تهیه و مورد مطالعه آزمون باشد؛ گرچه در سال 1401، از اصلاحات قانون و آیین‌نامه اجرایی آن سئوالی قید نشد اما به نظر می‌رسد امسال به طور حتم از تغییرات و اصلاحات هم سئوال داده شود. در هر صورت هر شخص که نسبت به مطالعۀ قانون امورگمرکی و آیین‌نامۀ اجرایی آن اقدام می‌کند باید نسبت به اصلاحیه های مربوطه اشراف داشته باشد. اگر قرار شود در آزمون کارگزاری گمرک، از اصلاحات، سئوال ندهند، به طور یقین از موادی که اصلاح شده است سئوال نخواهند داد.
  2. قانون امور گمرکی دارای 165 ماده در 13 بخش و آیین‌نامه اجرایی آن دارای 221 ماده است که برای تهیه متن آن می‌توان به سایت‌های مختلفی مانند سایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی یا سایت قوانین دولت و یا سایت پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین کشور مراجعه و نسبت به دانلود متون مربوطه حتی در قالب pdf اقدام کرد.
  3. تمامی متون قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی آن (با آخرین اصلاحات) ، در 24 جلسه ویدئویی تدریس شده و به تدریج و طی برنامه مربوطه بصورت آفلاین ، بارگذاری و عرضه خواهد شد. در کلاس حضوری نیز، برای تدریس قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن ، دوازده (12) جلسۀ 5 ساعته (بدون در نظر گرفتن مدت زمان آزمون تست‌های مربوطه) درنظر گرفته شده است.
  4. کتاب «مکس دات» چاپ شرکت چاپ و نشر بازرگانی ، در 152 صفحه و مبلغ 140 هزار تومان ، کلیۀ مواد قانون و آیین‌نامه اجرایی آن را بصورت تطبیقی (مواد متناظر آیین نامه در کنار مواد قانون) پوشش می‌دهد و متقاضیان محترم شرکت در آزمون کارگزاری گمرک ، در صورت تمایل، می‌توانند از این کتاب برای منابع قانون امور گمرکی – آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی – ارزش گذاری کالا استفاده کنند که در مراکز فروش کتاب های چاپ و نشر بازرگانی و نشانی : https://takbab.com/index.php?route=product/product&product_id=3300 موجود است و طی روزهای آتی به صورت الکترونیکی نیز عرضه خواهد شد.
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
Please select listing to show.
شبکه‌های اجتماعی
Maximum file size: 100 مگابایت
عکس پرسنلی خود را نهایتا با حجم 100 مگابایت و فرمت jpeg آپلود کنید.